In ultimii ani, o data cu schimbarea legislatiei in multe tari in ceea ce priveste folosirea si reciclarea plasticului, pungile biodegradabile au inceput sa fie din ce in ce mai folosite inclusiv in Romania. Pungile biodegradabile sunt produse din materiale compostabile care devin ingrasaminte, fara a polua mediul inconjurator.
Daca o punga din plastic rezista cateva mii de ani fara a se degrada si fara a se descompune, aducand prejudicii ecosistemului, pungile biodegradabile au numeroase avantaje. Printre principalele beneficii ale folosirii pungilor biodegradabile se numara urmatoarele motive:
- Pungile biodegradabile se degradeaza in 6-12 luni
Aceste pungi se degradeaza in mai putin de un an, in functie de factorii de mediu externi, de temperatura, umiditate si alti factori care pot accelera acesta descompunere. Astfel, fiecare om poate participa activ la protejarea mediului inconjurator si al ecosistemului din care fac parte.
- Pungile biodegradabile te scutesc de taxa de mediu
Pe langa faptul ca sunt eco, ca nu polueaza natura si ca sunt ideale pentru alimente si nu numai, sunt practice si deservesc unui scop multiplu, aceste pungi scutesc utilizatorii de plata taxei de mediu anuale. Pungile bioderadabile isi justifica pretul pentru ca sunt si personalizabile.
- Pungile biodegradabile se pot personaliza
Pe lista motivelor pentru care tipurile de pungi biodegradabile ar trebui sa se afle in topul preferintelor oamenilor se numara si faptul ca pot fi personalizate in diferite feluri. Cu imagini interesante si atractive imprimate, pungile sunt excelente inclusiv pentru impachetarea cadourilor, dar si pentru a promova anumite branduri, in functie de locurile in care sunt comercializate.
In concluzie, acordand mai multa atentie accesoriilor pe care le folosesc pentru a-si transporta cumparaturile sau alte tipuri de produse, oamenii pot aduce un aport semnificativ modului in care evolueaza mediul inconjurator.
Poluarea trebuie sa fie eliminata treptat, iar acest lucru este posibil doar prin modificarea obiceiurilor pe care le au cumparatorii, dar si a mentalitatii per ansamblu pe care oamenii o adopta vis-a-vis de obiceiurile lor in viata de zi cu zi!